CNAIR a desemnat joi câștigătorul pentru construcția lotului 1 al Autostrăzii Bacău – Pașcani, ce leagă localitățile Săucești și Trifești. Autostrada Bacău – Pașcani face parte de fapt din A7, cunoscută mai mult sub denumirea de Autostrada Moldovei.
Potrivit Hotnews, după încheierea procedurii de atribuire, ofertantul desemnat câștigător s-a dovedit a fi Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostradale, cu un preț de 1.638.322.250 lei, fără TVA. Durata de execuție a acestui tronson de 30.3 kilometri este de 30 de luni, în timp ce perioada de garanție a lucrărilor este de zece ani. Finanțarea acestui obiectiv este asigurată prin intermediul PNRR.
Contractul de achiziție publică va putea fi semnat abia după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații. În cazul în care vor exista anumite contestații sau plângeri depuse în termenul legal, acestea trebuie soluționate înainte de semnarea contractului.
Despre Autostrada Moldovei s-a vorbit mult până acum, aceasta având aproape 440 de kilometri de la Ploiești și până la Siret, la granița cu Ucraina. Tronsonul ce leagă Ploiești de Pașcani, care măsoară aproximativ 320 de kilometri, a fost prins în finanțarea PNRR. Din această cauză însă, proiectul trebuie finalizat până cel mai târziu în anul 2026.
S-a insistat mult în ultimii ani în ceea ce privește Autostrada Moldovei A7, acesta fiind la această oră și cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructură rutieră din această regiune. Totodată, este proiectul care va absorbi cea mai mare parte a alocărilor României din PNRR.
Atunci când va fi finalizată, Autostrada A7 ar trebui să preia traficul pe ruta unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care la această oră se desfășoară pe DN2 / E85. Totodată, acesta s-a dovedit a fi de-a lungul anilor și cel mai periculos drum din România, aici fiind înregistrate cele mai multe accidente rutiere.